| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Startad av: |
Meddelande |
thr

Medlem i: 3871 dagar Från: Göteborg
Status: Offline
|
Skrivet: 2003-06-24 01:22
Ämne:
|
|
|
För att svara på eran fråga kort: Ja det går att använda flera templates med samma instans av klassen.
För att få ett färdigt template(med all information rätt) så använder ni:
1: <?php 2: $foo = $tpl->get('template.html'); 3: ?>
|
för att visa samma template blir det:
1: <?php 2: $tpl->display('template.html'); 3: ?>
|
Angående det templatet som specifieras högst upp, när man skapar en instans av klassen. Så är det templatet som är 'huvudtemplatet', alltså det som man (oftast) kör display() på istället för get().
Anledningen till att detta ska specifieras där uppe är för att spara väredefull tid med cache-skrivning, eftersom att det enda som egentligen behövs cache:as är det färdiga main-templatet och inte de 'del' templatesen som finns(eg: header.tpl,footer.tpl,etc.)
det template som anges när ni instatierar klassen är alltså det template som ni printar ut sist till browsern som innehåller alla information från alla andra kompilerade templates. Alltså behöver bara detta cache:as.
| CW skrev: |
| Hann inte experimentera ås mycket som jag ville pga att dom kompilerade filerna inte tyckts fungera som dom skulle och orkade inte rota igenom all kod |
Kan du kopiera ut den raden(+ de relevanta raderna runt den) som du fick parse error på/som det var fel på + det templatet som användes och PMa mig det? (vore schysst). |
|
|
_________________ » "I'll try being nicer if you try being smarter" |
| Till toppen på sidan |
|
CW
Medlem i: 3935 dagar Från: NW-EU.Ireland
|
Skrivet: 2003-06-24 01:58
Ämne:
|
|
|
Ahh, ok. Jag var nämligen inte säker.
Hmm.. men då måste huvud-templaten redan finnas va?, eller är det bara vad den kommer kallas i sin kompilerade form. Iaf, att på individuell basis kunna bestämma om den templaten mans ka använda ska cache'as eller inte är väldigt praktiskt*tycka*.
| thr skrev: |
Kan du kopiera ut den raden(+ de relevanta raderna runt den) som du fick parse error på/som det var fel på + det templatet som användes och PMa mig det? (vore schysst). |
Mm.. sure, jag använde dock ditt egna exempel . Antingen kanske jag var för trött för tillfället att jag gjort något korkat men.. jo kan PMa det. |
|
|
|
| Till toppen på sidan |
|
thr

|
Skrivet: 2003-06-24 02:01
Ämne:
|
|
|
Ahh, ok. Jag var nämligen inte säker.
Hmm.. men då måste huvud-templaten redan finnas va?, eller är det bara vad den kommer kallas i sin kompilerade form. Iaf, att på individuell basis kunna bestämma om den templaten mans ka använda ska cache'as eller inte är väldigt praktiskt*tycka*. |
*Lägger till*
| thr skrev: |
Mm.. sure, jag använde dock ditt egna exempel . Antingen kanske jag var för trött för tillfället att jag gjort något korkat men.. jo kan PMa det. |
Uhm.. jaja Dem funkar för mig... se till att ladda ner senaste versionen, den som finns i Release tråden: http://www.phpportalen.net/viewtopic.php?t=9775 |
|
|
| Till toppen på sidan |
|
thr

|
|
|