qualitum logo
B-one och MySQL värd

PHPportalen Forum Index » Databaser
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget Gå till sida 1, 2  Nästa
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
Themis

Medlem i: 2488 dagar

Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2003-11-10 17:36      Ämne: B-one och MySQL värd Citera

Vad ska man använda för host när man ska koppla upp sig mot mysql databaser med b-one? I papprena står det localhost fast jag antar att det bara gäller om man använder phpmyadmin. Jag skiter i phpadmin det suger. Vad är det för host om man tex vil göra sql databaser i access eller liknande?

någon som vet? den som har b-one?

johan

Medlem i: 3045 dagar
Från: vettet

Inlägg Skrivet: 2003-11-10 19:10      Ämne: Citera

Varför inte fråga b-one??

att phpmyadmin skulle suga beror nog på att du inte kan det....

Men som sagt... skall du göra en databas i Access har du ju ingen anbvänding för phpMyadmin som enbart fungerar mot MySQL....

nåja..

Kör till...
Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Visa skript som användaren har laddat upp ICQ-nummer
blodigeln

Medlem i: 2580 dagar

Inlägg Skrivet: 2003-11-10 21:22      Ämne: Citera

om du har html filerna på b-ones server använder du localhost....... det gör iaf jag

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Visa skript som användaren har laddat upp
zteken

Medlem i: 2794 dagar
Från: Gislaved

Inlägg Skrivet: 2003-11-10 23:19      Ämne: Citera

Läs detta, alla som funderar på b-one som webbhotell

Jag skulle nyligen lägga upp en sida och valde b-one enbart för prisets skull. Jag ladda upp alla mina filer via ftp, dumpade den gamla databasen som var ungefär 3,2mb stor innehållande en del bilder. I b-one:s fall är phpMyAdmin är det enda gränsnitt som finns mot databasen. Hur f*n ska man klistra in 3,2mb databas-kommandon i en textarea? Ursäkta min dåliga franska.

Jag började dela upp filen i små portioner, men att lägga in 18200 rader tar lite tid om man bara kan köra 2000 i taget. Sen till det stora problemet, bilderna. Det funkar mycket, mycket dåligt att klistra in 40kb ascii-tecken i en textarea, tror inte det finns någon webbläsare som klarar det utan att krascha. En import av en databas tar ju vanligtvis inte mer än någon minut.

Det som är allra sämst med b-one är att den enda support man kan få är via mail, man kan alltså inte ringa till dom. Mailen kommer sporadiskt inom 24 timmar, kanske inte låter så illa men om man adderar ihop 7 - 8 frågor gånger 24 kan det bli en tidsödande process.

Om suporten hade varit lite kunnig hade det kanske inte tagit så lång tid men jag fick flera gånger exakt samma svar på mina frågor, mycket irriterande. Kände mig minst sagt dumförklarad.

Kontentan av det hela: använd inte b-one som webbhotell och se till att få shell-access till ditt webbhotell.
Jag kan inte rekommendera någon att använda b-one och jag tycker alla ska varna en person som funderar på att göra det. Till sist tror jag att det är omöjligt att få pengarna tillbaka efter att man ångrat sig ;-(

JoMo

Medlem i: 2542 dagar
Från: Stockholm

Inlägg Skrivet: 2003-11-11 12:52      Ämne: Citera

zteken skrev:

...
Hur f*n ska man klistra in 3,2mb databas-kommandon i en textarea? Ursäkta min dåliga franska.
..

Har du försökt att använda "OR SPECIFY TEXTFILE" i PHPMyadmin???

Funkar hur smutt som helst... bara att browsa din lokala textfil och ladda direkt emot B-ONE.

Tvivlar på att man får accessa sin DB hos dem ifrån en annan host... kräver ju normalt öppning för din user ifrån "alla" servers utanför B-ONE's egna... och det öppnar ju för större risk för intrång.

Kan ju vara värt att be dem öppna mot en specifik host/ip... men som sagt... de har ju inte det priset för ingenting... Vill man ha mer kontroll själv... skaffa ett "riktigt" (läs dyrt) hosting alternativ.
// JoNtE

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Visa skript som användaren har laddat upp
zteken

Inlägg Skrivet: 2003-11-11 17:57      Ämne: Citera

JoMo skrev:
zteken skrev:

...
Hur f*n ska man klistra in 3,2mb databas-kommandon i en textarea? Ursäkta min dåliga franska.
..

Har du försökt att använda "OR SPECIFY TEXTFILE" i PHPMyadmin???

Funkar hur smutt som helst... bara att browsa din lokala textfil och ladda direkt emot B-ONE.

Tvivlar på att man får accessa sin DB hos dem ifrån en annan host... kräver ju normalt öppning för din user ifrån "alla" servers utanför B-ONE's egna... och det öppnar ju för större risk för intrång.

Kan ju vara värt att be dem öppna mot en specifik host/ip... men som sagt... de har ju inte det priset för ingenting... Vill man ha mer kontroll själv... skaffa ett "riktigt" (läs dyrt) hosting alternativ.
// JoNtE

Självklart har jag testat det, scriptet gör timeout och sidan kan inte visas...

citrus

Medlem i: 2967 dagar

Inlägg Skrivet: 2003-11-12 23:50      Ämne: Citera

Hum, jag hade planerat att flytta en större hemsida, med en extremt mycket större databas till B-one. Men nu blir man ju lite skrämd...

Har du något annat förslag, inom rimliga priser?

Kimmy

Medlem i: 2641 dagar
Från: Skövde

Inlägg Skrivet: 2003-11-12 23:52      Ämne: Citera

Har du bredband så är ju alltid egen server ett attraktivt alternativ... Smile

zteken

Inlägg Skrivet: 2003-11-13 08:56      Ämne: Citera

citrus skrev:
Hum, jag hade planerat att flytta en större hemsida, med en extremt mycket större databas till B-one. Men nu blir man ju lite skrämd...

Har du något annat förslag, inom rimliga priser?

Jag kan inte rekommendera nåt specifikt webbhotell för det vore att göra reklam, men däremot kan det vara bra att ta personlig kontakt med webbhotellet innan man bestämmer sig. Då får man möjlighet att bilda sig en uppfattning vilken service man kan tänkas få.

Mavin

Medlem i: 3040 dagar
Från: TokStan

Inlägg Skrivet: 2003-11-13 13:14      Ämne: Citera

Problemet me att ladda upp en textfil på 3,2 MB och att det sen blir Timeout är att man max kan ladda upp 2MB data som default i PHP och jag kan tänka mig att dem inte har ändrat på det. På senare versioner av phpMyAdmin så kan man zippa ihop filen och tanka upp den så då får du ner storleken och då funkar det nog.

phPMyadmin är ett utmärkt verktyg men biland är det smidigt att kunna connecta via sin egen dator med verktyg som DB tools om man ska importera en access databas eller liknande.

En bekant till mig har dragit igång webhotells verksamhet i mindre skala och jag har hjälpt till en hel del och kan rekomendera det faktiskt. Det bygger på Linux och stöd för PHP och MySQL givetvis. kontakta mig för mer info. Skicka ett PM tex.

citrus

Medlem i: 2967 dagar

Inlägg Skrivet: 2003-11-13 20:38      Ämne: Citera

Jag har bredband, BBB - men problemet med dem är att de väldigt gärna byter IP-adresser lite hipp som happ.
Jäkligt irriterande. För jag har pulat med egna servrar, och tänkte försöka dra igång det på allvar. Men BBB sänkte mina förhoppningar.

zteken

Inlägg Skrivet: 2003-11-13 20:40      Ämne: Citera

Du har inte kolla dyndns.org?

sjohan

Medlem i: 2919 dagar
Från: Kåhög

Inlägg Skrivet: 2003-11-22 21:13      Ämne: Citera

B-one är bra!

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Visa skript som användaren har laddat upp Besök användarens hemsida ICQ-nummer
vajb

Medlem i: 3035 dagar
Från: Gävle

Inlägg Skrivet: 2003-11-24 04:26      Ämne: Citera

Har inte haft ett enda större problem med B-one under det år jag använt dem!

Och dom få gånger det har varit nån småsak så har supporten svarat rappt.

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Visa skript som användaren har laddat upp Besök användarens hemsida AIM-adress Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ-nummer
sjohan

Medlem i: 2919 dagar
Från: Kåhög

Inlägg Skrivet: 2003-11-24 15:01      Ämne: Citera

Enda problemet egentligen är att dom kör GD 1.6 och MySQL 3.6 eller nåt sånt. Men det lär dom ordna snart.

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Visa skript som användaren har laddat upp Besök användarens hemsida ICQ-nummer
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget Gå till sida 1, 2  Nästa
PHPportalen Forum Index » Databaser
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum
Du kan inte ladda ner filer från detta forum
Kontakta oss på adressen: info@phpportalen.net