CMS WP - Gantry 5: Problem att styra css med jQuery

PHPportalen Forum Index » HTML/CSS/JavaScript/Design
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
wheelboy

Medlem i: 5837 dagar

Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2016-11-05 19:33      Ämne: CMS WP - Gantry 5: Problem att styra css med jQuery Citera

Hej...

Bygger en hemsida i Wordpress, använder mig av Gantry 5.3 framework som grundläggande med Hydrogen som tema. Det jag vill göra är att jag vill ta bort ett <div> med innehåll som genereras utav plugin Buddypress installerat i wordpress. Av någon anledning kommer jQuery inte åt html-koden som genereras av Gantry 5 framework så den kan manipuleras.

Eftersom pluginet Buddypress inte har någon funktion för att stänga av visningen för statusen för när senast medlemmar har varit inloggade och aktiva i medlemslistan tänkte jag att man kanske kan köra en jQuery-remove på just denna html-tag.

Jag använder mig utav en custom.scss fil för anpassad stylesheet så att de blir kvar även efter uppdateringar av plugins. I denna custom-mapp ligger även js-mapp med jQuery-kod
KOD:
1:
<script>
2:
var jq = $.noConflict();
3:
jq(document).ready(function () {
4:
   jq("div#buddypress > ul#members-list.item-list > .item > div").remove("div.item-meta");
5:
}
6:
</script>

Som ni kan se i de bifogade bilderna, genereras detta script ganska långt ner i html-koden innan </body> enligt inställningen, vilket det gör också. Men scriptet rår inte på html-koden och jag förstår inte varför...??

Är det någon här som har liknande erfarenhet eller har någon lösning på problemet?

Ps: Jag postar denna tråd här, hittade ingen annan avdelning som passade men det kanske skulle passa med en avdelning för CMS-relaterade trådar...?

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande
webbhelp

Medlem i: 4354 dagar
Från: Sverige
Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2016-11-10 11:21      Ämne: Citera

Har du consol.log():at och sett så att koden körs?
Så att den hittar rätt element?
Har du testat skriva koden i chrome-consolen för att se om koden fungerar efter allt har renderats på sidan?

Kan du inte bara dölja den med CSS? På så sätt slipper du att det hoppar till på sidan när javascript väl tar bort den.

Men framförallt, testa det första jag skrev så bör du kunna lokalisera varför det inte tas bort. om det är koden det är fel på eller om det är att ditt javascript körs för tidigt.

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
PHPportalen Forum Index » HTML/CSS/JavaScript/Design
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum
Du kan inte ladda ner filer från detta forum
Kontakta oss på adressen: info@phpportalen.net