Dejtektiven.com - En gratis dejtingsida

PHPportalen Forum Index » Kolla hemsidan!
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
dejtekt

Medlem i: 2104 dagar

Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2013-08-14 22:23      Ämne: Dejtektiven.com - En gratis dejtingsida Citera

Hej!

Håller på med ett projekt vid namn www.dejtektiven.com .

Det är en gratis dejtingsida, tanken är att det ska vara en lättsam dejtingsida där man kan kolla omkring efter det man söker.

Vill gärna ha konstruktiv kritik på vad sidan, vad ni än tycker och tänker, roliga nya ideér är mer än välkomna.

Sidan är fortfarande under uppbyggnad och Meddelande/Chat funktionen är inte färdig ännu.

Demokonto:
Användarnamn: demo@live.se
Lösenord: demo123
EDIT: Demokontot har avaktiverats pga missbrukande.

Sidan ligger på ganska långsam server för tillfället.
Byggd i html, css, php, jquery, ajax, mysql.
Mvh

Senast ändrad av dejtekt den 2013-09-30 11:27, ändrad totalt 1 gång

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Besök användarens hemsida
tsarraz

Medlem i: 2548 dagar

Inlägg Skrivet: 2013-08-15 09:23      Ämne: Citera

Det viktigaste är att du har för lite info på första sidan. Varför skall någon bli medlem.

LimpanDSS

Medlem i: 2485 dagar
Från: Stockholm

Inlägg Skrivet: 2013-08-16 16:23      Ämne: Citera

Ser ut som Facebook?

dejtekt

Inlägg Skrivet: 2013-08-16 19:45      Ämne: Citera

tsarraz: Det har du rätt i, sidan är under uppbyggnad så allt är inte klart än men bra att du påpekade det. Har lagt in lite mer text på startsidan.

Kom gärna med fler förslag, uppskattas alltid att höra vad folk tycker.

LimpanDSS: Jag vet inte om det var en fråga eller en retorisk fråga, men jag ser inga större likheter mellan facebook och dejtektiven mer än att båda har en blå header och ger användare möjligheten att bli medlemmar på startsidan, kan du utveckla?

LimpanDSS

Medlem i: 2485 dagar
Från: Stockholm

Inlägg Skrivet: 2013-08-16 20:50      Ämne: Citera

dejtekt skrev:
tsarraz: Det har du rätt i, sidan är under uppbyggnad så allt är inte klart än men bra att du påpekade det. Har lagt in lite mer text på startsidan.

Kom gärna med fler förslag, uppskattas alltid att höra vad folk tycker.

LimpanDSS: Jag vet inte om det var en fråga eller en retorisk fråga, men jag ser inga större likheter mellan facebook och dejtektiven mer än att båda har en blå header och ger användare möjligheten att bli medlemmar på startsidan, kan du utveckla?

Jag syftar på startsidan Smile

Peppe L-G

Medlem i: 4458 dagar
Från: Mullsjö

Inlägg Skrivet: 2013-08-16 21:37      Ämne: Citera

Varför måste man bli medlem för att få bläddra bland profilerna? Jag tror du skulle tjäna stort på att låta icke-medlemmar bläddra bland profilerna (det är inte många konkurrerande sajter som erbjuder det, eller?), och det finns väl ingen nackdel med det i och med att det är gratis att skaffa en profil?

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande MSN Messenger
simonwellander

Medlem i: 3096 dagar

Inlägg Skrivet: 2013-08-16 23:53      Ämne: Citera

LimpanDSS skrev:
Ser ut som Facebook?

Layouten och färgerna är riktigt lika. Mad

Tarre

Medlem i: 5041 dagar

Inlägg Skrivet: 2013-08-17 02:45      Ämne: Citera

strukturen påminner om facebook, även färgerna, antar att det kan vara lockande, det är snyggt gjort men gillar inte att du använder width\height för att förminska bilderna, gör hellre fler beskärningar till alla ställen bilden ska användas

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande
PaulMcShit

Medlem i: 2757 dagar

Inlägg Skrivet: 2013-08-17 17:29      Ämne: Citera

Jag tycker inte att färgtemat när man är inloggad stämmer överens med startsidan. Din startsida är väldigt välstrukturerad, ljus och välkomnande och inbjudande helt enkelt. När man sedan loggar in blir allting mörkgrått och lite dystert tycker jag. Jag tycker du ska köra på samma ljusgråa färgtema som du har på framsidan. Jag tror det kommer lyfta upp webbsidan väldigt mycket.

I övrigt gillar jag strukturen på profilen. Däremot förstår jag inte vad coverphoto (bilden som är över presentationen) ska vara bra för. Ta bort det. Det känns väldigt överflödigt. Det blir mer fokus på bilder och design än vad det blir på självaste dejtingen. Du får helt enkelt bestämma dig för om det ska vara en dejtingsidan eller ett socialt nätverk som typ facebook.

Jag tycker att man borde kunna ange fler egenskaper i sin profil och att man även ska kunna göra mer specifika sökningar. Många kommer vilja söka sig inom en specifik stad och inte bara inom länet.

En annan grej som jag tycker är konstig är att det finns vänner på sidan. Byt ut vänner mot dejter istället. Gör sidan mer inriktad mot dejting. Just nu är webbsidan som en nedstrippad facebook. Sedan tycker jag heller inte att vännerna ska synas i profilen för andra medlemmar. Det är väl ändå högst privat vem man nätdejtar, andra ska väl inte lägga sig i det, eller?

Till toppen på sidan
dejtekt

Inlägg Skrivet: 2013-08-21 15:28      Ämne: Citera

Tackar för ni tar er tid att skriva så bra kritik.

Jag har nu även byggt chat/meddelande funktionen. När man skickar ett meddelande till någon aktiveras automatiskt en ny chatt vid svar. Layouten på meddelanden/chat är liknande facebook då jag efter några tester kom fram till att det var det mest användarvänliga sättet att bygga en chat i php och jquery ajax som dessutom fungerar som email. Chatten anpassar sin storlek efter din skärmstorlek. Vad tycker ni om chatten? Vad borde förbättras?

Anv. för demokonto på dejtektiven.com
demo@live.se
demo123

Citat:
Varför måste man bli medlem för att få bläddra bland profilerna?

Just nu har jag inte gjort klart strukturen för "Privata inställningar" som är tänkt att komma senare, och jag vill inte att någon som blir medlem syns på framsidan utan att själv kunna påverka beslutet, men så småningom är det tänkt att man ska kunna bläddra lite lätt bland profiler utan att vara medlem.

Citat:
gillar inte att du använder width\height för att förminska bilderna, gör hellre fler beskärningar till alla ställen bilden ska användas

Jag håller med dig men låter vissa mini-thumbnnails styras av max-width/height för tillfället, har väldigt mycket kod och håller för tillfället reda på allt själv, men jobbar fram en mer ordnad struktur och detaljer kommer förbättras, profilfotot och coverphotot beskärs dock.

Citat:
Jag tycker inte att färgtemat när man är inloggad stämmer överens med startsidan och jag vet inte vad coverphoto (bilden som är över presentationen) ska vara bra för. Man borde kunna ange fler egenskaper i sin profil och även ska kunna göra mer specifika sökningar. Vännerna borde inte synas i profilen för andra medlemmar. Det är väl ändå högst privat vem man nätdejtar?

Det är helt klart en stor skillnad på färgtemat på startsidan och profilsidan, tanken med designen på profilsidan är att rama in innehållet på ett sätt som jag tycker görs bäst med lite mörkare design, för att få sidan att kännas "liten och enkel" men med tillräckligt mycket innehåll, kan dock förekomma vissa designändringar framöver beroende på hur jag väljer att visa information, skissar lite. Coverphotot låter användaren visa mer av sig själv vid en första anblick och fyller även ut profilen på ett Just Nu behövligt sätt. (Man kan även välja att inte ladda upp ett overphoto). Uppdateringar för egenskaper i profilen kan komma att uppdateras i framtiden, och angående vem som får se vems "vänner" på dejtektiven är tanken att detta ska kunna styras genom "Privata inställningar" eller "Mitt konto"

tsarraz

Medlem i: 2548 dagar

Inlägg Skrivet: 2013-08-21 15:54      Ämne: Citera

Mina synpunkiter
- Hemsk fel lösenordgrej, fixa en enkel popup istället
-Flytta in pennan in i edit diven. Just nu blir jag galen då jag måste trycka brevid pennan
-Likadant med logga ut symbolen, låt mig trycka på den
-Ta bort svarta bakgrunden, skulle bli snyggare med en ljusare färg.
-Sig själv borde ej dyka upp i sökningen
-chatten verkar fungera, kanske lite långsam att sätta igång

Stekeln

Medlem i: 5038 dagar
Från: Skänninge

Inlägg Skrivet: 2013-08-22 11:40      Ämne: Citera

Trimma lösenord och eposten, jag fick felmeddelande pga ett mellanslag i eposten.

Ganska mycket likt facebook i layout.

Men i övrigt tyckte jag att det såg spännande ut...

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande MSN Messenger
dejtekt

Inlägg Skrivet: 2013-08-22 20:49      Ämne: Citera

Citat:
Mina synpunkiter
- Hemsk fel lösenordgrej, fixa en enkel popup istället
-Likadant med logga ut symbolen, låt mig trycka på den
-Ta bort svarta bakgrunden, skulle bli snyggare med en ljusare färg.
-Sig själv borde ej dyka upp i sökningen
-chatten verkar fungera, kanske lite långsam att sätta igång

Jag låter sidan redirecta till errorsidan när felaktiga inloggningsuppgifter anges än så länge, annars måste jag skriva om koder som skyddar mig mot program som kan trycka in förslag efter förslag på lösenord i bakgrunden av jquerys felmeddelanden.
Logga ut symbolen är fixad, tryckbar.
Jobbar fortfarande med designen, inte hittat något ljust alternativ som funkar bra med min layout ännu.
Ska fixa så man inte dyker upp själv i sökningen men inte högsta prio för tillfället.
Härligt att chatten fungerar, väntetiden beror på servern.

Citat:
Trimma lösenord och eposten, jag fick felmeddelande pga ett mellanslag i eposten.

Ganska mycket likt facebook i layout.

Men i övrigt tyckte jag att det såg spännande ut...

Kul att du tycker det ser spännande ut, jobbar fortfarande på designen Smile

Jag har även börjat integrera integritetsskydd för varje enskild medlem via "Personliga inställningar", där man själv kan styra hur exponerad man är, vem som kan kontakta en osv.
Jag tänker mig att detta framförallt kan passa tjejer som inte vill bli nerspammade med mail från killar.

Vad borde man enligt er själv kunna styra som medlem mer än vem som kan kontakta en, vem som kan se ens bilder och vem som kan se ens vänner?

dejtekt

Inlägg Skrivet: 2013-09-02 00:36      Ämne: Citera

Det rullar in medlemmar, mycket kul.

För att hålla en bättre kvalité på hemsidan och få seriösa medlemmar valde jag därför att integrera betalning för att bli medlem.

Det kostar nu 30 Kr att bli medlem och det betalas via sms direkt efter kontot skapats.

Betalning är helt självgående och jag behöver inte röra någonting, allting sker automatiskt, kodat i php med mysql-databaser även det.

Kan rekommendera att implementera sms-betalning till dom som sysslar med liknande saker, otroligt lättskött.

Tarre

Medlem i: 5041 dagar

Inlägg Skrivet: 2013-09-02 00:46      Ämne: Citera

"Dejtektiven.com är 100% gratis" står det på hemsidan, men dom får betala ändå?

Till toppen på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
PHPportalen Forum Index » Kolla hemsidan!
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum
Du kan inte ladda ner filer från detta forum
Kontakta oss på adressen: info@phpportalen.net
Webbplatsen bygger i grunden på phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Modifieringar har senare gjorts i systemet av PHPportalen
Sid och logotypdesign skapad av Daren Jularic