Mitt bildgalleri

PHPportalen Forum Index » Kolla hemsidan!
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget Gå till sida 1, 2  Nästa
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
thedragon

Medlem i: 5707 dagar

Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2012-06-22 18:58      Ämne: Mitt bildgalleri Citera

Hej!

Jag har sedan slutet av förra veckan, arbetat med ett bildgalleri för att visa mina fotografier som jag har tagit med mina digitalkameror. Resultatet blev överraskande bra och jag vill mer än gärna veta vad ni tycker om webbsidan.

Adressen till bildgalleriet är följande: mitt-galleri.nu.

Ta väl hand om er Smile

Senast ändrad av thedragon den 2013-04-18 14:21, ändrad totalt 1 gång

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande
JimmieJohansson

Medlem i: 4514 dagar

Inlägg Skrivet: 2012-06-23 00:28      Ämne: Citera

När man klickat sig in på en bild förstod jag först inte varför "Gilla/Ogilla" fick så stor plats till höger. Sen upptäckte jag att du lagt in kartvyer över vart bilderna är tagna och den idén gillade jag skarpt! Funderar dock över om det inte skulle vara möjligt att göra bilden större om du inte kart-taggat den? Smile

Kanske rent av möjligt att lägga gilla/ogilla direkt under bilden? Inbillar mig att det skulle generera fler reaktioner? Smile

I övrigt, mycket trevlig och lättnavigerad sida, inga som helst problem att förstå upplägget.

Glad midsommar!

Till toppen på sidan
thedragon

Inlägg Skrivet: 2012-06-23 01:56      Ämne: Citera

Först och främst måste jag varmt tacka dig för din kritik om mitt bildgalleri Smile

Jag är nöjd med att ha "Gilla / Gilla inte"-länkarna till höger om fotografiets information. Jag la dock till en rubrik och lite text som berättar vad länkarna gör. Jag har även lagt till en fin liten bild som ersätter kartan på fotografier som saknar koordinater.

Glad midsommar!

Till toppen på sidan
thedragon

Inlägg Skrivet: 2012-06-28 07:50      Ämne: Citera

Sådär ja! Nu har jag skapat en ny funktion till bildgalleriet och även åtgärdat några buggar. Den nya funktionen är ett kategori-system som låter mig kategorisera mina fotografier.

Ta en titt vetja. Layouten på sidan som listar alla kategorier, är nu väldigt fattig, men jag ska försöka lägga till lite mer innehåll där Smile

Jag har även fixat in Shadowbox.js och även förbättrat copyright-systemet, så nu går det att förstora fotografierna utan några som helst problem Smile

Till toppen på sidan
hamre

Medlem i: 3475 dagar

Inlägg Skrivet: 2012-06-28 11:17      Ämne: Citera

När man går in i en kategori så blir det iaf för mig att texten som berättar hur många bilder det finns i kategorin lägger sig under kategorinamnet.

Till toppen på sidan
Sawny

Medlem i: 3138 dagar

Inlägg Skrivet: 2012-06-28 14:12      Ämne: Citera

En stor anledning att man använder PDO är deras prepared staements som skyddar mot SQLi attacker.

Du borde nog ta en titt på det.
"database-sql.php on line 97"

thedragon

Inlägg Skrivet: 2012-06-28 15:19      Ämne: Citera

hamre skrev:
När man går in i en kategori så blir det iaf för mig att texten som berättar hur många bilder det finns i kategorin lägger sig under kategorinamnet.

Testa att ladda om sidan med F5-tangenten. Om samma "problem" är kvar, så visa gärna en bild på hur det ser ut. Vad använde du för webbläsare när du besökte bildgalleriet?

Sawny skrev:
En stor anledning att man använder PDO är deras prepared staements som skyddar mot SQLi attacker.

Du borde nog ta en titt på det.
"database-sql.php on line 97"

Tack för upplysningen, men SQL-frågan som ligger på rad 97 i database-sql.php, ser helt korrekt ut.

PHP:
1:
 $sql->query("UPDATE visitors SET
2:
              page = '".FILENAME."',
3:
              page_get = '".$get."',
4:
              date_lastactive = NOW(),
5:
              is_online = '1'
6:

7:
              WHERE ipaddress = '".IPADDRESS."'
8:
             "); 

Rad 97 är närmare bestämt
PHP:
1:
 "); 

Senast ändrad av thedragon den 2012-07-26 17:53, ändrad totalt 1 gång

Till toppen på sidan
Sawny

Medlem i: 3138 dagar

Inlägg Skrivet: 2012-06-28 22:36      Ämne: Citera

Du använder dig inte av prepared staments.

$get kan innehålla vad som helst och används för att dumpa hela din databas.

http://php.net/manual/en/pdo.prepared-statements.php

Om du inte orkar göra så, se till att du kör intval() på $get.

thedragon

Inlägg Skrivet: 2012-06-29 01:22      Ämne: Citera

Sawny skrev:
Du använder dig inte av prepared staments.

$get kan innehålla vad som helst och används för att dumpa hela din databas.

http://php.net/manual/en/pdo.prepared-statements.php

Om du inte orkar göra så, se till att du kör intval() på $get.

Man tackar så hjärtligt Smile Jag har nu ändrat $get till intval($get).

Till toppen på sidan
flowlops

Medlem i: 2833 dagar
Från: Göteborg

Inlägg Skrivet: 2012-07-25 23:01      Ämne: Citera

Mycket snygg sida Smile

thedragon

Inlägg Skrivet: 2012-07-26 17:52      Ämne: Citera

flowlops skrev:
Mycket snygg sida Smile

Tackar ^^

Till toppen på sidan
thedragon

Inlägg Skrivet: 2012-09-24 17:42      Ämne: Citera

Hej!

Jag arbetar med en rejäl uppdatering till mitt bildgalleri som ska förbättra en rad olika saker och som även ska ha nya funktioner. En av de nya funktionerna är att kunna se hur långt det är från ens nuvarande plats genom GPS-lokalisering och fotografiets angivna plats. Själva systemet är helt klart, men det är otroligt segt på min mobil, HTC One V, genom Google Chrome.

Sidan segar ner telefonen tills jag stänger ner Chrome. Nu är dock min HTC One V defekt. Jag ska lämna in den på lagning när jag får tummen ur, så det kan ju vara min mobil som gör sidan seg.

Jag har även testat funktionen på både min stationära och bärbara dator, och på datorerna med samma webbläsare (Google Chrome) funkar funktionen helt underbart. Det hade varit väldigt snällt av er om ni ville testa funktionen för att se om den är segt hos er också. Adressen till funktionen är dev.erik-edgren.nu. Testsidan är anpassad för både datorer och mobiler, precis som vad den färdiga versionen av hela bildgalleriet också ska vara.

Huvudfrågan: segar funktionen ner eran webbläsare och/eller mobil och vad för webbläsare använde ni vid testet?

Tack på förhand.

Till toppen på sidan
thedragon

Inlägg Skrivet: 2012-09-27 22:22      Ämne: Citera

Som jag skrev innan, håller jag på med en rejäl uppdatering till mitt bildgalleri. I mitt förra inlägg i denna tråd, fick ni möjligheten att testa en ny funktion som kallas för "avstånd". Nu kan ni få möjligheten till att titta på ett YouTube-klipp, som demonstrerar den nya laddnings-effekten när man klickar på "Favorit" (som för övrigt också är en ny funktion), "Gilla", eller "Ogilla".

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=Eaqng_8djFc

Skriv gärna era synpunkter på denna effekt och gärna även om upplägget för fotografiet och dess länkar, som kan ses i samma YouTube-klipp.

EDIT
Jag har precis lagt upp ett nytt YouTube-klipp, som visar hur man loggar in med en unik nyckelfil och vad fördelarna är med att göra detta.

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=3veuiaSwB-o

Till toppen på sidan
thedragon

Inlägg Skrivet: 2013-03-11 04:04      Ämne: Citera

Mitt galleri har äntligen fått sig ett ansikslyft!

Även adressen har fått sig en rejäl "uppdatering". Hädanefter kommer mitt galleri att finnas på mitt-galleri.nu istället för på gallery.erik-edgren.nu. Jag kommer dock att ha kvar den sistnämnda adressen på grund av alla fotografier som jag har delat med mig till fototrådarna på SweClockers Smile

Det är såpass många uppdateringar på webbsidan, så jag skulle säkerligen ge er en lista med över 20 punkter. Trött som jag är, så får ni själva gå till webbsidan och ta en titt Smile Lämna gärna synpunkter på vad ni tycker om mitt arbete.

Tänk på att jag inte är helt klar med webbsidan än! Det är mycket som fattas så som kommentar-systemet, statistik-sidan, med mera. Jag var såpass taggad till att börja använda mitt nya galleri, så jag gjorde bara klart det som verkligen behövs att ha på ett galleri och fixade till några buggar. Sen la jag upp allt. Ha därför hänsyn till buggar.

Just nu är det rätt så få fotografier, men jag håller på att laddar upp för fullt Smile

Uppdatering
CAPTCHA-filtreringen buggade en hel del, då när webbsidan var nylanserad. Jag har nu åtgärdat en del buggar som gör att man kommer förbi CAPTCHA-filtreringen, om man har angett rätt CAPTCHA.

Till toppen på sidan
thedragon

Inlägg Skrivet: 2013-04-08 11:45      Ämne: Citera

CAPTCHA-systemet har sedan länge varit borttaget och mängder av säkerhetshål och buggar har åtgärdats. Layouten har även fått sig ett ansiktslyft. En mobilversion är under utveckling.

Jag skulle uppskatta om ni kunde hitta fler buggar och säkerhetshål, så att jag kan täppa till dem Smile

Till toppen på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget Gå till sida 1, 2  Nästa
PHPportalen Forum Index » Kolla hemsidan!
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum
Du kan inte ladda ner filer från detta forum
Kontakta oss på adressen: info@phpportalen.net
Webbplatsen bygger i grunden på phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Modifieringar har senare gjorts i systemet av PHPportalen
Sid och logotypdesign skapad av Daren Jularic