qualitum logo
iFlipp - En hemsida av och för entreprenörer

PHPportalen Forum Index » Kolla hemsidan!
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
lobbyphp

Medlem i: 438 dagar
Från: Jorden
Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2012-04-30 01:50      Ämne: iFlipp - En hemsida av och för entreprenörer Citera

Hejjsan!

Jag har i helgen suttit och jobbat med en sida som jag och några bekanta tänkt lansera 1 maj, inget unikt på något sätt men mest för att vi vill dels lära oss och dels vill driva en egen sådan typ av sajt.

Sidan är inte klar, utan utvecklas hela tiden fram tills 1 maj men vi ville skriva ett inlägg här för att innan vi lanserar helt få lite input och liknande från andra så vi inte stirrar oss blinda på vad vi gillar.

HEMSIDA: www.iflipp.se

DEMO KONTO:
Användare: demo
Lösenord: demo

Registrera er gärna och säg vad ni tycker om dels forumet och om ni har andra synpunkter på sidan.

Forumet har vi inte byggt själva utan är ett phpBB forum men i mindre format, dock håller en av oss på med en översättning på hela forumet så det blir helt på svenska.

Designen är som ni ser väldigt inspirerad av Twitter vilket är för att Twitter´s design är väldigt enkel och stilren. Gärna åsikter om det![/b]

Senast ändrad av lobbyphp den 2012-04-30 12:03, ändrad totalt 1 gång

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande
Shueazz

Medlem i: 1000 dagar
Från: Stockholm

Inlägg Skrivet: 2012-04-30 11:18      Ämne: Re: iFlipp - En hemsida av och för entreprenörer Citera

lobbyphp skrev:

Registrera er gärna och säg vad ni tycker om dels forumet och om ni har andra synpunkter på sidan.

Regler skrev:
Om sidan/funktionerna du vill ha kritik på ligger bakom låsta dörrar vilket kräver en registrering av något slag, krävs ett demokonto.

Jag tycker sidan är lite FÖR lik twitters bootstrap i grundformat. Jag skuller vilja se några egna design-tillägg utöver twitters bootstrap.

Checkboxarna i formen där man registrerar sig ligger lite konstigt och jag undrar om de beror på deras label-text.

Annars är det en snygg sida med ett snyggt implementerade av twitters bootstrap, men som sagt, jag vill gärna se lite egen design också.

lobbyphp

Inlägg Skrivet: 2012-04-30 12:24      Ämne: Re: iFlipp - En hemsida av och för entreprenörer Citera

Shueazz skrev:
lobbyphp skrev:

Regler skrev:
Om sidan/funktionerna du vill ha kritik på ligger bakom låsta dörrar vilket kräver en registrering av något slag, krävs ett demokonto.

Jag tycker sidan är lite FÖR lik twitters bootstrap i grundformat. Jag skuller vilja se några egna design-tillägg utöver twitters bootstrap.

Checkboxarna i formen där man registrerar sig ligger lite konstigt och jag undrar om de beror på deras label-text.

Annars är det en snygg sida med ett snyggt implementerade av twitters bootstrap, men som sagt, jag vill gärna se lite egen design också.

Tack för input!

Demo konto är nu skapat och står med i inlägget nu. Tack för den synpunkten, missade helt det och man vill ju inte bryta mot reglerna.

Hmm, egna design klickar säger du. Vi ska kolla på vad vi kan göra rent design mässigt på sidan. Kanske skulle gjort en egen design helt?

Twitters bootstrap är väldigt lätt att jobba med, kanske blev en för snabb lösning?

Vad tror ni annars? Skulle ni själva bli medlemmar?

Till toppen på sidan
lobbyphp

Inlägg Skrivet: 2012-05-01 03:49      Ämne: Citera

Så då har designen gjorts om och det har uppdaterats i tester osv, nu sitter vi med översättningen och hoppas det blir klart snart det med.

Vi tänkte lägga in Facebbok/Twitter inloggning med så det blir enklare att registrera sig så man slipper jobbiga registrerings formulär om man inte gillar dom då vill säga Smile

Input på vår "nya" design önskas Smile

Till toppen på sidan
Shueazz

Medlem i: 1000 dagar
Från: Stockholm

Inlägg Skrivet: 2012-05-01 09:24      Ämne: Citera

Trevligt trevligt.

Två små saker jag upptäckte är:
- Checkboxarna i formuläret när man registrerar sig är konstigt positionerade.
- Texten på submit-knappen i formuläret när man registrerar sig är svart, medan samma knapp på förstasidan har vit text.

lobbyphp

Inlägg Skrivet: 2012-05-01 12:01      Ämne: Citera

Shueazz skrev:
Trevligt trevligt.

Två små saker jag upptäckte är:
- Checkboxarna i formuläret när man registrerar sig är konstigt positionerade.
- Texten på submit-knappen i formuläret när man registrerar sig är svart, medan samma knapp på förstasidan har vit text.

Tackar, Skall åtgärdas.

Vi ick tråkigt nog flytta fram "release" av hela tjänsten 1 vecka för att hinna med, men det är bättre att vi åtgärdar allt som enligt andra är mindre bra för att sedan lansera något som är grymt! Smile

Fler åsikter, mer input?...

Till toppen på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
PHPportalen Forum Index » Kolla hemsidan!
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum
Du kan inte ladda ner filer från detta forum
Kontakta oss på adressen: info@phpportalen.net
Webbplatsen bygger i grunden på phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Modifieringar har senare gjorts i systemet av PHPportalen
Sid och logotypdesign skapad av Daren Jularic