Skrivet: 2012-02-25 03:25
Ämne: Går inte att deleta filer på webbservern
Har kod som fungerar på min lokala server där filerna tas bort i katalogen där den ligger. Det kan bara bero på följande att det inte funkar på webbservern, som jag ser det:
* Den hittar inte sökvägen till filen
* unlink funkar inte i php-versionen
* Felaktiga rättigheter (mapparna är satta till 0777 och filen likaså)
Koden är följande:
KOD:
1:
unlink($row_current_user_info['picture']);
$row_current_user_info['picture']) hämtas från dbn och är tex:
aha aha nu försvann den Om det berodde på latency eller att jag avaktiverade mitt virusskydd vet jag ej. Igår kollade jag samma men kunde inte se att det var latency. Så hur kommer jag förbi det här problemet; rekommendera användaren att slå av virusskyddet
hittade följande:
"There is a note on the unlink manual page on php.net, about unlink working fine on one windows server in a production environment, and not working once they tried the script on their home computer. They found that the file was open for some reason, and they couldn't unlink it because of that. Perhaps it could be that your Antivirus is one of those that opens and checks files for viruses as they have access requested to them (real-time protection), like Microsoft Security Essentials, thus blocking the unlink. Adding the web root or whatever to the AV's exception list might help."
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet Du kan inte bifoga filer i detta forum Du kan inte ladda ner filer från detta forum