qualitum logo
Behöver script för att hämta fotbollsstatistik från hemsida

PHPportalen Forum Index » Ideella tjänster
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
Vorm

Medlem i: 951 dagar

Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2012-01-25 22:25      Ämne: Behöver script för att hämta fotbollsstatistik från hemsida Citera

Hallå!

Beskrivning:
Jag behöver hjälp med att hämta data från en hemsida (databas) och få denna sorterad i Excel. Dessa data ska användas i en undersökning. Om jag inte finner någon som kan hjälpa till får jag plocka all data manuellt, vilket givetvis blir tidsödande. Därför vore jag ytterst tacksam för all hjälp.

Den data som ska hämtas finns på [url]soccernet.espn.go.com[/url] och det är en fördel om du har kännedom om engelsk fotboll. (Ingen djupare kännedom, men du behöver veta skillnaden mellan Premier League och Championship). Jag behöver matchresultat från matcher under 2000-talet som uppfyller vissa villkor.

Jag förstår inte svårighetsgraden av att konstruera ett script eller dylikt som krävs för att hämta den data jag behöver och sortera denna i Excel. Ber därför om ursäkt om detta vore en alltför extrem uppgift för oavlönat arbete. Det kanske inte ens är möjligt att hämta denna data. Jag har beräknat att det skulle ta mig 3-4 arbetsdagar att plocka ner allting manuellt (vilket förstås känns onödigt om det går att göra på annat sätt).

Ersättning:
Ingen ersättning, men du får ta del av alla de resultat och slutsatser jag kommer fram till. Resultaten kommer garanterat väl till pass när man bettar på fotbollsmatcher.

Presentation: Du når mig på fotbollsstatistik[at]hotmail.se för vidare information.

Med vänlig hälsning,

Jon

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
PHPportalen Forum Index » Ideella tjänster
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet