qualitum logo
Söker hjälp att fixa ihop en liten portalfunktion

PHPportalen Forum Index » Ideella tjänster
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
Jessican

Medlem i: 3021 dagar
Från: Tingsryd
Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2011-07-06 17:44      Ämne: Söker hjälp att fixa ihop en liten portalfunktion Citera

Beskrivning:

Har en kattportal med fakta och allt det där man brukar ha. Men en sak fattas, nämligen en liten portalfunktion. Önskar en som passar ihop med designen, man ska kunna logga in, ha en egen medlemssida och kunna lägga ut bilder på sina katter där.
Sen ska medlemskapet vara kopplat till ett litet forum i samma del eller så. Bifogade en bild på hur jag tänkte grunderna skulle vara isåfall.. tog bort loggan så jag inte gör någon reklam eller så. Tänkte det skulle finnas 2 delar i forumet till att börja med, ett kattforum och ett OT-forum. När man lägger in inlägget ska man kunna sätta välja mellan olika sorters ikoner man kan ha bredvid inläggets namn om ni förstår vad jag menar..

Inte så avancerat alltså, vill mest få igång det så jag känner att sidan inte står still.

Ersättning:
Kan erbjuda en banner/länk och text som tack på startsidan om du har någon hemsida eller så, säkert nåt mer men kommer inte på nåt bättre just nu tyvärr.

Presentation:
Är snäll, social och lättlärd annars. Bra på att samarbeta, har humor. Kan html och läsa och skriva lite css, php kan jag läsa men har tyvärr inte haft tid att lära mig det mer än så.. (Har hemsidan i frames för tillfället men har en annan design liggandes, men lade upp denna så länge. Då jag skriver kattfakta har jag hellre det sådär än skriver faktat i html , annars håller jag med om att frames ser lite "gammalt" ut som endel tycker)

Mail: admin@svenskkatt.se

Tack på förhand
/Jessica

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande
Jessican

Inlägg Skrivet: 2011-07-11 00:41      Ämne: Citera

Söker fortfarande någon Smile

Till toppen på sidan
Jessican

Inlägg Skrivet: 2011-08-01 21:54      Ämne: Citera

Söker fortfarande hjälp. men jag kan säga såhär också för att "förenkla" grejen - jag skulle bli glad om någon kunde ordna en liten funktion som att man kan publicera sina egna katter på en sida. dvs fylla i ett formulär, så det publiceras direkt på sidan. vi säger såhär, det du ska fylla i är ungefär:

kattens namn, ålder, ras och övrig info om den samt ditt egna namn, kanske en bild. som skalas om så den kanske inte blir 5 mb stor...

Till toppen på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
PHPportalen Forum Index » Ideella tjänster
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum