Är mobilt bredband bra?

PHPportalen Forum Index » Ordet är fritt
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
Peppe L-G

Medlem i: 5116 dagar
Från: Mullsjö
Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2021-02-13 19:22      Ämne: Är mobilt bredband bra? Citera

Jag betalar Telia 499 kronor i månaden för bredband (ADSL) med nedhastighet på 16 Mb/sek. Rensa rånet IMO. Om jag kan byta till en annan leverantör (osäker på om det ens finns), tror ni den kan leverera högre hastigheter (ADSL)? Jag har för stunden Telias abonnemang med högsta hastighet (30 Mb/sek).

På mitt Telia mobilabonnemang kommer jag upp i 30Mb/sek i nedhastighet (4G av något slag). Telia erbjuder även obegränsad mobilt bredband för 529 kronor i månaden. Det känns mer lockande för mig än mitt nuvarande bredbandsabbonemang. Med tanke på att nedhastigheten i mitt mobilabonnemang fungerar utan problem hemma så borde även deras mobila bredband göra det, va? Eller finns det något problem med mobilt bredband jag inte tänkt på?

Och om jag ändå går över till mobilt bredband så tänkte jag att jag kan överge Telia helt och hållet, då andra leverantörer verkar vara billigare. Eller finns det någon hake med andra leverantörer? Känns som att det borde finnas en anledning till att de är billigare. De har väl överlag sämre täckning, men det borde inte vara något problem för mitt hem enligt de täckningskartor jag sett.

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande MSN Messenger
harald_b
Moderator

Medlem i: 5374 dagar
Från: Tavesta
Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2021-02-14 02:51      Ämne: Citera

Olika leverantörer och olika platser ger olika hastigheter, och Telias nät är rätt bra.
Men det betyder inte nödvändigtvis att de inte kan finnas någon annan som är lika bra just där du är.
Den i mitt tycke största haken med många andra leverantörer är att de ägnar sig åt fula säljmetoder emellanåt, men det har å andra sidan mycket lite med produkten de erbjuder att göra.
Från många leverantörer kan man kostnadsfritt eller till en ganska låg kostnad beställa hem ett kontantkort, där du kan testa om deras nät är bra nog åt dig.
Annars kan man ju också passa på att testa när du har någon polare på besök som redan har leverantören man vill testa.
Täckningskartor skulle jag inte lita på allt för mycket.

Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
PHPportalen Forum Index » Ordet är fritt
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum
Du kan inte ladda ner filer från detta forum
Kontakta oss på adressen: info@phpportalen.net