Avregistrera konton!!

PHPportalen Forum Index » Ordet är fritt
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
Zeke

Medlem i: 6037 dagar
Från: $_POST['västkusten']
Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2020-11-28 16:48      Ämne: Avregistrera konton!! Citera

Hej!
Jag skulle definitivt vilja avregistrera mitt konto här och önskar att alla mina inlägg blev raderade. Går det att ordna?
Han som drev forumet förut var tydligen inbiten sosse och jag vill absolut inte förknippas med det. Malte var go och fin på alla sätt och vis, men ändå..

Centerpartiet ville avkroka både SD och V ifrån politiskt inflytande, vilket innebär att de vill avkroka ca 30% av Sveriges röstberättigade befolkning. Sossarna vill definitivt avkroka SD, och därmed avhumaniserar även detta en stor del av Sveriges befolkning.

Jag är varken SD eller V, men ogillar skarpt denna odemokratiska strömning, som Malte var del av. Jag vill absolut INTE förknippas med detta!! Nej, det är inte jag som sätter denna agenda.. Jag vill absolut inte vara delaktig här!!

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande
harald_b
Moderator

Medlem i: 5332 dagar
Från: Tavesta

Inlägg Skrivet: 2020-11-29 13:45      Ämne: Citera

Dina argument för att avregistrera dig förefaller en smula märkliga, men det står dig givetvis fritt att lämna forumet om du önskar det.
Vad jag kan se är din profil redan rensad på alla personuppgifter, så den biten är redan klar.
Jag är bara moderator här, så jag kan inte låsa ut dig ur forumet, men du som är kontoägare kan göra det själv utan problem. Du behöver bara logga ut. Om du behöver hjälp med att inte logga in så är det bara att se till att du raderar ditt lösenord. Om du kan lösenordet utantill är det i det läget lämpligt att ändra lösenord först.

Radering av alla gamla inlägg är däremot inte lämpligt, då det skulle förstöra diskusionstrådar som andra användare kan ha lagt ner mycket arbete på.
Dessa finns dessutom i diverse publika webbarkiv, så att få bort dessa från internet helt och hållet är inte möjligt.

Peppe L-G

Medlem i: 5074 dagar
Från: Mullsjö

Inlägg Skrivet: 2020-11-29 19:19      Ämne: Citera

harald_b, du skrev att en användares inlägg inte kan tas bort, men det går väl emot GDPR? Enligt GDPR ska väl all info om en användare tas bort när användaren slutar använda tjänsten? Äger inte användaren sin egen data (data = inlägg)? Eller finns det ett användaravtal som reglerar det?

(jag är ingen expert på GDPR, så notera att det är frågor, och inte påståenden, jag skriver)

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande MSN Messenger
harald_b
Moderator

Medlem i: 5332 dagar
Från: Tavesta

Inlägg Skrivet: 2020-11-30 01:15      Ämne: Citera

GDPR handlar om personuppgifter. Några sådana har jag inte sett till i det här fallet ännu.
En personuppgift behöver identifiera en person på något sätt.

I övrigt är det nog lagen om ansvar för elektroniska anslagstavlor och upphovsrättslagen som man behöver förhålla sig till, och där känner jag faktiskt inte till om det finns några sådana rättigheter.

Det användaravtal som finns här uttrycker i alla fall inga sådana rättigheter.

Zeke

Medlem i: 6037 dagar
Från: $_POST['västkusten']

Inlägg Skrivet: 2020-12-03 20:57      Ämne: Radera mitt konto och mina inlägg!! Citera

Peppe L-G skrev:
harald_b, du skrev att en användares inlägg inte kan tas bort, men det går väl emot GDPR? Enligt GDPR ska väl all info om en användare tas bort när användaren slutar använda tjänsten? Äger inte användaren sin egen data (data = inlägg)? Eller finns det ett användaravtal som reglerar det?

(jag är ingen expert på GDPR, så notera att det är frågor, och inte påståenden, jag skriver)

Ja, jo...
Såg att Karl-Petter Thorvaldsson var med i Maltes begravningsannons. Vad denne person tycker om exempelvis SD är uppenbar och har knappast undgått någon. Och Annie Lööf ville kroka av V, samtidigt som hon vägrade ta i SD ens med en tång.

Det här är antidemokratiska strömningar i samhället som jag INTE vill vara delaktig i!! Jag personligen känner jättefina människor i både SD och V. Men nej för antidemokratiska strömningar. Vet inte hur Malte skulle tagit ställning, men med de kontakterna känns det bara negativt!

EDIT;
Det är beröringsskräck som gäller och inte jag som sätter den agendan.

EDIT 2;
Jag läser artiklar om att det tog 10 år för Thorwaldsson att lära sig hantera alkohol.. Var Thorwaldsson verkligen nykter när han kläckte ur sig sina politiska idéer???

Det går att spy galla och skit på andra människor, men han klarar fanimej inte av sitt eget liv!!

Till toppen på sidan
thedragon

Medlem i: 6379 dagar

Inlägg Skrivet: 2020-12-09 15:53      Ämne: Citera

Som vad harald_b redan skrev, så är det ju helt fritt att bara logga ut och kasta inloggningsuppgifterna om du har de uppskrivna någonstans. Vill dock säga mitt om det hela, om det går bra för administratörerna och moderatorerna. Säg till mig annars.

Vad gör det om en av skaparna eller skaparen (minns inte - var så länge sen jag läste om det) följde ett visst parti? Personligen tycker jag att du överdriver en aning och tar förhastade åtgärder utan att tänka till om det hela först. Jag säger inte att du måste inse fakta och vara kvar här. Det jag säger är att din anledning till att inte vara kvar här, är väldigt konstig.

Det är lite som att du till exempel vägrar vara med någon som köper en produkt som du inte gillar. Same shit, different story.

Till toppen på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
PHPportalen Forum Index » Ordet är fritt
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum