Vädret just nu

PHPportalen Forum Index » Kolla hemsidan!
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget Gå till sida Föregående  1, 2
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
thedragon

Medlem i: 5828 dagar

Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2012-04-10 21:23      Ämne: Citera

Så bra Smile Menar du större rent designmässigt, eller?

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande
flowlops

Medlem i: 2954 dagar
Från: Göteborg

Inlägg Skrivet: 2012-04-11 18:32      Ämne: Citera

Designmässigt och övrigt.

thedragon

Inlägg Skrivet: 2012-04-11 19:55      Ämne: Citera

Jag är nöjd så som designen är just nu, men man vet aldrig vad som kommer att hända i framtiden Smile

När det gäller rent funktionsmässigt, så kommer väderleksrapporten säkerligen att utökas med en 4-dygns prognos. Jag är inte helt säker på detta. Vad tycker ni? Skulle det vara okej att visa detta eller skulle det bara bli helt fel, med tanke på namnet (Vädret just nu)? En till funktion som jag inte har tänkt på så mycket men som en av webbsidans besökare har efterfrågat om, är en radarbild som visar molnens aktivitet, typ som på SMHIs "blixtrapport".

När det gäller applikationen, kommer jag att fixa in så att man kan ha en widget som visar den aktuella prognosen just nu, genom att gå efter en bestämd adress eller bestämda koordinater. Anledningen till att man måste ange en bestämd plats, är att det inte är snällt mot mobilenhetens batteri att låta GPS-mottagaren vara igång och samtidigt leta efter ens plats hela tiden.

Till toppen på sidan
thedragon

Inlägg Skrivet: 2013-05-31 18:56      Ämne: Citera

Mycket har hänt på den senaste tiden. "Vädret just nu" har fått en ny webbadress (vadret-just.nu) och designen samt funktionaliteten har förbättrats radikalt. Webbsidan är för tillfället i en BETA-fras, så problem kan uppstå. Vänligen ha uppseende för detta.

Vad tycker ni om förändringarna? Smile

Till toppen på sidan
coolio_91

Medlem i: 4699 dagar

Inlägg Skrivet: 2013-05-31 20:33      Ämne: Citera

Jag vet inte hur den såg ut innan men skulle vilja ha den enklare. Allt jag vill se är delen på "Väderinformation". Den delen är sjukt snygg och är anledningen till varför man besöker sidan, för att få vädret just nu.

thedragon

Inlägg Skrivet: 2013-06-01 01:40      Ämne: Citera

coolio_91 skrev:
Jag vet inte hur den såg ut innan men skulle vilja ha den enklare. Allt jag vill se är delen på "Väderinformation". Den delen är sjukt snygg och är anledningen till varför man besöker sidan, för att få vädret just nu.

Mycket sant i det du säger! Jag har ändrat positionen mellan "Väderinformation" och "Geografisk position", så nu visas temperaturen och det direkt när man besöker webbsidan Smile

Till toppen på sidan
thedragon

Inlägg Skrivet: 2019-03-28 13:38      Ämne: Citera

Har arbetat med en bättre version av Vädret just nu som nu är i beta-fasen. En hel del är kvar, vilket ni kan se nedan i listan. Ingenting lagras i en databas, mer än genom localStorage(). Tjänsten kommer att bli open source, så fort den går ut som en skarp version. Webbsidan kommer även få stöd för manuell inmatning av en plats. Grunden är klar och kan användas (dock endast genom manuell inmatning i adressfältet - se länk nedan).

Jag har än så länge bara fått positiv kritik, men vill även höra negativ kritik, så om ni har några... hit me!

Lägga in allt i olika sektioner och bygga en meny som ger lättare åtkomst till innehållet
    Lägga till stöd för 48-timmarsprognos
    Lägga till diagram för prognoserna
    Låta andra kunna lägga till egna språk, kanske även teman
    Täppa till ett gäng buggar och finslipa de funktioner som redan finns i dag
    Kunna följa besökaren när han/hon är på språng (just nu måste man trycka på "Uppdatera" eller ladda om sidan för att hämta nuvarande data)
    Låta besökaren ta ett kort med enhetens kamera och kunna dela nuvarande väderleksrapport till folk
    ... plus lite mer

Länk: https://beta.vadret-just.nu/
Länk till en specifik plats (kräver koordinater): https://beta.vadret-just.nu/57.8905,12.6905

Till toppen på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget Gå till sida Föregående  1, 2
PHPportalen Forum Index » Kolla hemsidan!
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum
Du kan inte ladda ner filer från detta forum
Kontakta oss på adressen: info@phpportalen.net
Webbplatsen bygger i grunden på phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Modifieringar har senare gjorts i systemet av PHPportalen
Sid och logotypdesign skapad av Daren Jularic