Mjukvara för presentera information i realtid från SQL data

PHPportalen Forum Index » Övrig mjukvara
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
Azreal
Administratör

Medlem i: 4640 dagar
Från: Uppsala, bor i Göteborg
Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2018-03-20 14:17      Ämne: Mjukvara för presentera information i realtid från SQL data Citera

Hej,

Håller för tillfället på med ett projekt inom medicinteknik som innefattar lagring av psykofysiologisk data samt visualisering av denna data.
Har lekt lite med PHP och ChartJS för presentation av den insamlade datan även om det inte är "rätt" verktyg för jobbet.
Upplösningen på min data kan vara upp till 500Hz, alltså 500 datapunkter per sekund, vilket inte webbläsare och tillika JChart är tänkt att hantera.

Här kan ni se mitt första utkast: http://azreal.se/demo/dwhdemo.php
Det ni ser är data från ett EKG: https://en.wikipedia.org/wiki/Electrocardiography

Jag har två spår jag skulle vilja ha lite tips om:

Klientapplikation Windows:
- Har någon jobbat med någon typ av mjukvara som är designat för att plocka in data i realtid för att sedan presentera den? Jag är medveten om MatLab och Octave.
Är mer ute efter något som Qlik eller SSRS som kan hantera realtidsdata samt någon typ av komponent som kan rita upp mitt EKG komplex i realtid.

Webbapplikation:
Finns det någon mellanväg att gå här? Något nytt inom HTML5, canvas som skulle tänkas vara fungerande även vid stora datamängder?

Har sett andra lösningar där data preprocessas serverside och lämnas ut som SVG grafik till webbklienten. Fungerar bra för statisk data.
Realtid applikation skriven i Active-X som faktiskt kan rita upp kurvan i realtid. Låst till MS och IE11, Active X stöd borta i Edge så otänkbart att jobba vidare med.

Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
PHPportalen Forum Index » Övrig mjukvara
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum
Du kan inte ladda ner filer från detta forum
Kontakta oss på adressen: info@phpportalen.net