Ta betalt för en online tjänst

PHPportalen Forum Index » Ekonomi/Juridik/Företagande
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
coolio_91

Medlem i: 3882 dagar

Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2013-11-27 19:54      Ämne: Ta betalt för en online tjänst Citera

Jag funderar på att bygga en tjänst som jag eventuellt kommer att ta betalt för. Troligtvis inga större summor.

Det jag tänkte är att behöver jag registrera ett företag för tjänsten, och i så fall vilken bolagstyp är rimlig? Jag har enskild firma, kan jag använda den?

Tack på förhand!

info@aimdesign.se

Medlem i: 3141 dagar
Från: Märsta

Inlägg Skrivet: 2013-12-05 00:41      Ämne: Citera

En enskild firma går alldeles utmärkt att använda till det. Dock brukar det vara att föredra att man registrerar ett HB eller AB om du växer så mycket att du till exempel måste anställa folk, skaffa ett kontor till företaget eller omsättningen överstiger 20Mkr/år (osäker på summan där).

Annars är det bara att lägga till verksamhetskoden för det område du tänker vara verksam i till skatteverket och köra igång. Håller du liten skala så kommer ingen ens att kontrollera om du har rätt verksamhetskod utan det är mer någonting man ska göra. Visas ju t.ex. när man söker på företag på allabolag.se så det kan vara bra att ha rätt beskrivningen med, om inte annat för att kunderna ska känna sig trycgga med att du har en firma med korrekt "setup".

//Caniz

farah

Medlem i: 402 dagar

Inlägg Skrivet: 2016-06-12 22:49      Ämne: Citera

info@aimdesign.se skrev:
En enskild firma går alldeles utmärkt att använda till det. Dock brukar det vara att föredra att man registrerar ett HB eller AB om du växer så mycket att du till exempel måste anställa folk, skaffa ett kontor till företaget eller omsättningen överstiger 20Mkr/år (osäker på summan där).

Annars är det bara att lägga till verksamhetskoden för det område du tänker vara verksam i till skatteverket och köra igång. Håller du liten skala så kommer ingen ens att kontrollera om du har rätt verksamhetskod utan det är mer någonting man ska göra. Visas ju t.ex. när man söker på företag på allabolag.se så det kan vara bra att ha rätt beskrivningen med, om inte annat för att kunderna ska känna sig trycgga med att du har en firma med korrekt "setup".

//Caniz

Tack för hjälpen!! =)

Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
PHPportalen Forum Index » Ekonomi/Juridik/Företagande
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum