Annonsverktyg och SEO-tips för Wordpress

PHPportalen Forum Index » Utveckling/Buggar/Tips
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
Gadden

Medlem i: 4763 dagar
Från: Alingsås
Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2016-04-26 19:41      Ämne: Annonsverktyg och SEO-tips för Wordpress Citera

Hej hopp,

Nu hoppas jag att jag har postat i rätt forumdel, annars får någon ansvarig gärna flytta på tråden Smile

Hur som haver...
Jag är ganska ny inom detta område, och har än så länge börjat lära mig mer av Wordpress. Idag driver jag en sajt som heter 10fakta.se, men har lite frågor som jag hoppas att kunna få lite bättre svar på än det jag fått när jag har googlat. Alltid förstår jag inte svaren till hundra procent heller Smile

Idag kör jag ett tillägg till Wordpress för SEO som heter "WP On-Page SEO", men om sanningen ska fram vet jag inte ens hur bra det är. Enligt statistiken från Analytics verkar det inte ha gjort någon större skillnad direkt. Finns det något SEO-tillägg som rekommenderas starkt för Wordpress?

Och hur gör jag det lämpligast med SEO? Alla artiklar börjar med följande mening:
"10 fakta du antagligen inte visste om [ämnet]"
([ämnet] = det ämne som det berör, exempelvis "10 fakta du antagligen inte visste om förlossningar")

Kan jag skriva in flera keywords? Det framgår aldrig i tillägget nämligen. BÖR jag skriva in flera keywords? Vilka i så fall? Bör jag använda mig av "fakta" och "förlossningar" i detta fallet? Lite tips skulle uppskattas stort, och likaså vilket SEO-tillägg som är bäst för Wordpress Smile

Sen till min andra fråga...
Jag skulle behöva ett bra annonsverktyg, där jag kan få en form av statistik på klickade annonser (verktyget ska bara vara till för att ha annonser i poster/inlägg). Det hade varit bra om jag t.ex. kunde lägga till ett flertal annonser, och sen när jag ska lägga in dem i texten bara skriver något i stil med:
[annons1] eller [annons2]
Om det dessutom går att slänga in Google-annonser i dem vore det ett stort plus Smile

Alla tips tas emot! Och hoppas nu inte inlägget blev allt för rörigt Smile

Tack på förhand!

Hälsningar,
Emil

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
PHPportalen Forum Index » Utveckling/Buggar/Tips
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum
Du kan inte ladda ner filer från detta forum
Kontakta oss på adressen: info@phpportalen.net