Volvosweden - forum för oss som kör Volvo

PHPportalen Forum Index » Kolla hemsidan!
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
Sladdaren

Medlem i: 1210 dagar

Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2015-11-29 11:51      Ämne: Volvosweden - forum för oss som kör Volvo Citera

Kan ju visa detta Volvo forum som har funnits ett tag. Är först och främst en sida för alla Volvo nördar. Här visas guider, manualer och medlemmar kan posta bilder på sina projekt bilar och ställa felsöknings frågor m.m.

Volvosweden var ett ganska välbesökt forum förut och dem flesta tycker och tyckte det är riktigt trevligt där inne. Var väll ett tag ca 4000 registerade användare på forumet tills jag la ner pga tidsbrist. Många saknade forumet och för ett par år sen startade jag upp sidan igen.

Tänkte om nån hade nått tips på någon häftig och lätt funktion som saknas på sidan. Funderade på att bygga en mobil app som i början kan skicka meddelande till trådstartaren vid svar. Hur pass avancerat är det att bygga en sån app ? eller finns det nån sida som kan typ hjälpa till med funktioner och kunskaper?..typ Gör din app på 10min Very Happy .

Försöker att få sidan att sikta mer på bilder än text. Sen som alla site byggare märkt så har Facebook tagit över många besökare och användare från traditionella forum Confused

Just ja sidan är denna
http://volvosweden.se Forum för oss som kör Volvo

Tarre

Medlem i: 4984 dagar

Inlägg Skrivet: 2015-11-29 14:21      Ämne: Citera

allt blir ju ju svårare när man inte har byggt det själv. Det där med din app går ju och lösa på väldigt många sätt, det "smidigaste" enligt min mening är ju att göra någon sorts egen API till det här fusion forumet sedan bygga en extern plattform till mobilen. Självaste appen kan ju bara vara en inbäddad browser till en hemsida med din färdiga api (Så hade jag löst det iaf), sedan finns ju andra lösningar som t.ex "taptalk" som fungerar med många färdiga forum

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande
Sladdaren

Medlem i: 1210 dagar

Inlägg Skrivet: 2015-11-30 22:05      Ämne: Citera

Tack för tipsen Tarre. Taptalk har jag hört talas om förut men inte lagt ner tid för att kolla vad det är. Kanske det är det lättaste sättet att få någon koppling till dem som använder mobil.
Blir väll att googla upp taptalk får se om det kan vara nått Smile

Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
PHPportalen Forum Index » Kolla hemsidan!
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum
Du kan inte ladda ner filer från detta forum
Kontakta oss på adressen: info@phpportalen.net
Webbplatsen bygger i grunden på phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Modifieringar har senare gjorts i systemet av PHPportalen
Sid och logotypdesign skapad av Daren Jularic