| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Startad av: |
Meddelande |
sn
Medlem i: 1913 dagar
Status: Offline
|
Skrivet: 2010-11-24 20:23
Ämne: Mest sålda och billigaste filmerna från CDON
|
|
|
För cirka 2 år sedan startade jag en filmblogg där jag tipsade om prisvärda filmer från svenska filmsajter såsom CDON, Discshop och Megastore. Tyvärr kom annat före och i brist på uppdateringar så har domänen legat och skräpat. Nu kände jag att det var på sin plats med en uppdatering och har därför skapat en lista på de 50 mest sålda filmerna från CDON tillsammans med de absolut billigaste (finns ett par för 15 kr).
Filmfynda
Nu undrar jag nyfiket om där är något som bör förbättras? |
|
|
_________________ Stefan Nilsson | » Sveriges Bästa Webbhotell « | Innovatoren | Billiga filmer |
| Till toppen på sidan |
|
sn
|
Skrivet: 2011-10-06 09:55
Ämne:
|
|
|
Är en gammal tråd men bumpar denna istället för att skapa en ny. Koden är uppdaterad för att bli snabbare (dock fortfarande många bilder att ladda) samt att jag lyft upp informationsfältet från botten till precis under slidern. Tanken är att "om Filmfynda" ska fånga in besökaren och kortfattat förklara hur sajten fungerar så att man inte stänger ner den direkt.
Vad sägs? |
|
|
_________________ Stefan Nilsson | » Sveriges Bästa Webbhotell « | Innovatoren | Billiga filmer |
| Till toppen på sidan |
|
GosseGlen

Medlem i: 1184 dagar
|
Skrivet: 2011-11-23 02:38
Ämne:
|
|
|
Jag ser bara en annons på sidan.
Så här ser källkoden ut för mig.
1: <htmls>
2: <div id="content">
3: <div id="slider">
4: <ul>
5: </ul>
6: </div>
7: 8: <h3>Om Filmfynda</h3>
9: <pre>Att hitta filmtips och billiga filmer är inte helt enkelt så för att underlätta publicerar
10: <br />Filmfynda de <strong>50 mest sålda filmerna</strong> på CDON med uppdatering varje natt. Det är perfekt för
11: <br />dig som behöver filmtips till julklapp, present eller helt enkelt vill veta vilka filmer som
12: <br />är populära just nu. Filmfynda är skapad av <a href="http://www.stefannilsson.com" title="Stefan">Stefan Nilsson</a> i samarbete med <a href="http://omtvserier.se" title="TV-serier">omTVserier</a>.</pre>
13: 14: <br />
15: <h3>Billigaste filmerna</h3>
16: <div id="accordion">
17: </div>
18: <br />
19: <center>
20: <javascripts>
21: </htmls>
|
Samma resultat i alla mina webbläsare. |
|
|
_________________ Gomoku.se - http://img213.imageshack.us/img213/4253/pwnedbitch.png - Åtskilliga minuters spelande! Jag är stolt! xD |
| Till toppen på sidan |
|
Wedge

Medlem i: 3922 dagar Från: Järfälla
|
Skrivet: 2011-11-23 09:22
Ämne:
|
|
|
Ser bara en "annons" från Loopia : "Kontot avstängt".
TS samtliga sajter är nedstängda. |
|
|
_________________ Qualitum Webbhotell | Gomoku.se | PHP6.se
Skådebröd är fullt av optisk fiber |
| Till toppen på sidan |
|
sn
|
Skrivet: 2011-11-23 14:17
Ämne:
|
|
|
| Wedge skrev: |
Ser bara en "annons" från Loopia : "Kontot avstängt".
TS samtliga sajter är nedstängda. |
Åtgärdat nu så att alla sajterna fungerar igen.
Angående tjänsten så har källan ändrats från .XML till .GZ vilket gör att jag måste göra om scriptet som hämtar data. Tyvärr har jag inte hittat något om hur man på ett enkelt vis kan packa upp dessa med PHP ännu. |
|
|
| Till toppen på sidan |
|
marabou

Medlem i: 3152 dagar Från: Sveriges framsida
|
Skrivet: 2011-11-23 14:39
Ämne:
|
|
|
GZ är en komprimeringsteknik (ungefär som ZIP). PHP har funktioner för detta:
gzdecode
gzuncompress
readgzfile
m.fl.
Då får du antagligen samma XML-fil som du hade förut. |
|
|
_________________ "Never argue with stupid people. They will bring you down to their level and beat you with experience."
- Mark Twain |
| Till toppen på sidan |
|
sn
|
Skrivet: 2011-12-03 14:39
Ämne:
|
|
|
Tyvärr verkade det som att mitt webbhotell inte har stöd för varken gzdecode eller gzuncompress men tack vare en av kommentarerna så lyckades jag packa upp den till en string. Hade innan dess gått igenom en mängd olika forumstrådar som inte löste problemet så stort tack.
Nu är sidan uppdaterad och ska fungera fullt ut igen. |
|
|
| Till toppen på sidan |
|
Tarre
Medlem i: 2854 dagar Från: Gotland
|
Skrivet: 2012-02-08 08:52
Ämne:
|
|
|
| Smidigt, snabbt och snyggt. Fast det fattas kategorisering och kommentar funktioner |
|
|
_________________ Php Rules Everything Around Me - P.R.E.A.M run the code! h t t p yaal |
| Till toppen på sidan |
|
|