qualitum logo
MyLittleCloud.se - beta invite page

PHPportalen Forum Index » Kolla hemsidan!
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget Gå till sida 1, 2  Nästa
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
ludvig_d

Medlem i: 1889 dagar

Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2011-07-21 10:04      Ämne: MyLittleCloud.se - beta invite page Citera

Hej!

Jag har nu slutfört beta invite sidan för min molnlagringssajt och vill ha lite kritik på den. Very Happy

http://mylittlecloud.se/beta

Jag har speciellt haft problem med Facebook integrationen, hade en gilla knapp innan.. Och om det är någon som G+ så får ni gärna testa +1 knappen också, då jag tyvärr inte har möjlighet till det. Sad

Edit: Efter att läst igenom inlägget inser jag att vissa kan uppfatta det hela som bara ett sätt att få massa email-adresser. Så är absolut inte fallet! Jag skulle aldrig utnyttja någon från PHPP efter all hjälp jag fått här!

"Och som förklaring på det du skriver kan jag säga att om det fungerar fast det inte fungerar så fattas ett trasigt fel som inte syns fast nånting är trasigt, och på samma sätt men annorlunda. Men lika skillnad om du inte ändrat det som är annorlunda."
Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande
Saurid
Moderator

Medlem i: 3261 dagar
Från: Karlshamn

Inlägg Skrivet: 2011-07-21 10:15      Ämne: Citera

Hmmm... Enligt mitt antivirus så kör din sida otäck kod:

Enligt Trend Micro:
Citat:
http://analytics.hosting24.com/count.php
The latest tests indicate that this site contains malicious software or could defraud visitors.

Och anledningen är:
Citat:
Sites that directly or indirectly facilitate the distribution of malicious software or source code

+1 fungerar!

Musse

Medlem i: 3515 dagar
Från: Ängelholm

Inlägg Skrivet: 2011-07-21 10:20      Ämne: Citera

Testade precis mata in min email. Efter det fick jag en uppmaning att bjuda in tre personer - till något jag inte vet vad det är.

Tror de flesta slutar där...

MixMan

Medlem i: 771 dagar
Från: Järfälla

Inlägg Skrivet: 2011-07-21 11:44      Ämne: Citera

Jag slutade där ... vid kravet att bjuda 3 personer.
Man vill inte bjuda in någon till något man inte vet vad det är.

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Besök användarens hemsida
ludvig_d

Inlägg Skrivet: 2011-07-21 12:40      Ämne: Citera

@Saurid: hmm.. Jag vet inte, det är webbhotellets statistik skript.. Det ska inte vara nått..?

@Musse och mixman: jag förstår er delvis, men jag vet inte hur jag ska visa mer information... Skulle ni bjuda in andra ifall det fanns mer info?

"Och som förklaring på det du skriver kan jag säga att om det fungerar fast det inte fungerar så fattas ett trasigt fel som inte syns fast nånting är trasigt, och på samma sätt men annorlunda. Men lika skillnad om du inte ändrat det som är annorlunda."
Till toppen på sidan
Musse

Inlägg Skrivet: 2011-07-21 12:58      Ämne: Citera

Ett tips skulle kunna vara att låta phpportalen komma in på sidan utan att invita

ludvig_d

Inlägg Skrivet: 2011-07-21 13:20      Ämne: Citera

Jovars, det är ju en idé att göra sen, men sajten är inte helt klar på hårdvaru-sidan.. Vi har ingen serverhall ännu..

Men som generell fråga, tror ni fler bjuder in vänner om jag skriver dit en liten info kolumn?

Till toppen på sidan
Azreal
Administratör

Medlem i: 2783 dagar
Från: Uppsala, bor i Göteborg

Inlägg Skrivet: 2011-07-21 13:30      Ämne: Citera

Skaffa ett demokonto och håll dig till reglerna för denna sektion i forumet, annars försvinner denna tråd snart.
PHPportalen är inte till för att ragga medlemmar.

ludvig_d

Inlägg Skrivet: 2011-07-21 15:31      Ämne: Citera

Azreal skrev:
Skaffa ett demokonto och håll dig till reglerna för denna sektion i forumet, annars försvinner denna tråd snart.
PHPportalen är inte till för att ragga medlemmar.

Va? Nu fattar jag inte? Jag skrev ju tydligt att det inte va för som du utrycker det; "ragga medlemmar". Det jag ville ha va kritik på själva invite sidan, om share funktionerna funkar, vad folk tycker om upplägget att man måste bjuda in tre vänner etc. Detta har redan lett till diskussion om att jag borde ha mer information om tjänsten.

Om det är nån som inte vill ha kvar sin mailadress i databasen så får denne pm:a mig om det.

Och Azreal. Jag tycker faktiskt du va lite ute i ogjort väder. Läs igenom nästa gång.

Till toppen på sidan
Azreal
Administratör

Medlem i: 2783 dagar
Från: Uppsala, bor i Göteborg

Inlägg Skrivet: 2011-07-21 16:00      Ämne: Citera

När tjänsten i sig kräver att du måste registrera din epost + bjuda in någon/några som säkert hamnar i ditt register så blir det problem med regelverket vi har på PHPportalen oavsett om du har rent mjöl i påsen eller inte.

Följdfråga: Är det där det enda som finns, alltså en första sida där du måste registrera din epost adress för att komma till steg 2.
I steg två, måste man bjuda in 3 andra för att komma vidare?

Finns det något steg 3 efter den registreringen är slutförd?

ludvig_d

Inlägg Skrivet: 2011-07-21 16:32      Ämne: Citera

Självklart finns ett steg tre också.
Som jag även har skrivit i min andra tråd i ekonomi forumet har vi inte kommit överrens med någon serverhall ännu, så vi håller på att sätta upp en temporär i min källare Wink

Och som jag sa i förra posten så ville jag ha kritik och bara snacka om upplägget, så först och främst måste man inte bjuda in vänner om man inte vill, och om man inte vill ge ut sin email så kan man skriva in en falsk, då vi inte gör en verifiering av dem. Och det är nog ingen nyhet då databasen för tillfället innehåller ca en tredjedel uppenbara fake adresser.

Men visst, jag ger mig. Jag bryr mig mer om att inte få en varning än den här tråden. Så ta bara bort den du!

En sista fråga någon kanske kan svara på via PM ifall tråden försvinner: Om jag ska starta en tråd där jag söker beta-testare, ska jag lägga den i Ideella tjänster, Ordet är fritt eller här i Kolla Hemsidan?

Till toppen på sidan
MixMan

Medlem i: 771 dagar
Från: Järfälla

Inlägg Skrivet: 2011-07-21 20:18      Ämne: Spridningseffekt Citera

Jag tror att du får tänka om när det gäller upplägget. De flesta kommer nog att reagera som jag om man inte vad vad siten har att erbjuda. Vilka är fördelarna jämfört med andra siter?
Vad kan man dela? Kan man spela upp musik och film direkt i webläsaren. Kan man göra backup på foton man laddat upp?
Det finns många frågor som den luttrade användaren vill ha svar på.

Du skulle tex kunna låta användare registrera sig och få en prövotid på 1 månad och för att få förlängning måste användaren skicka 3 invites till vänner. Då får du samma spridningseffekt om siten har visat sitt värde för användaren.

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Besök användarens hemsida
ludvig_d

Inlägg Skrivet: 2011-07-21 20:50      Ämne: Citera

Hmm... Det sista med prövotiden var ganska smart.. Jag får kolla på det!

Jag börjar skriva på en sammanfattning av tjänsten genast!

Till toppen på sidan
Musse

Inlägg Skrivet: 2011-08-24 10:27      Ämne: Citera

ludvig_d: Skicka gärna ett mail till mig.

Senast ändrad av Musse den 2011-08-24 14:26, ändrad totalt 2 gånger

Jalet

Medlem i: 3160 dagar
Från: Järfälla, Kallhäll

Inlägg Skrivet: 2011-08-24 10:53      Ämne: Citera

Jag vill absolute inte regga mig för något jag ska ge kritik på. Ge oss ett demo-konto.

För övrigt var siten skitful.

Du har förmodligen försökt hålla det minimalistiskt men du har inte lyckats.

Formuläret har har inte rundade kanter men input-fältet har det. Grått & tråkigt.

Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget Gå till sida 1, 2  Nästa
PHPportalen Forum Index » Kolla hemsidan!
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum
Du kan inte ladda ner filer från detta forum
Kontakta oss på adressen: info@phpportalen.net
Webbplatsen bygger i grunden på phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Modifieringar har senare gjorts i systemet av PHPportalen
Sid och logotypdesign skapad av Daren Jularic