qualitum logo
Kompanjoner till nytt företag

PHPportalen Forum Index » Ideella tjänster
Lägg ett bokmärke på hela tråden
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Startad av: Meddelande
Rokita

Medlem i: 1155 dagar
Från: Älmhult
Status: Offline

Inlägg Skrivet: 2011-05-28 11:34      Ämne: Kompanjoner till nytt företag Citera

Hej!

Beskrivning:

Jag letar efter någon/några som kan göra avancerade hemsidor. Vad det gäller är i praktiken kopiera en idag befintlig sida och göra om den till våran med vår design.
Men i stort ska alla funktioner likna den sida vi vill härma.

Så kunskapen jag söker är allt från design, programmering, säkerhet och hårdvaror.

Den sida det handlar om vill jag inte skrika ut i dag så här på forumet. Det finns nog ett 20-tal som försökt konkurrera med denna sida men enligt mig gör alla ett stort fel.
Hur kan jag då säga det? Jo för jag är storkund hos den stora aktören och vill inte byta till de alternativ som finns för de ger inte mig och andra kunder vad vi vill byta till.
Efter suttit och sett hur jag själv behandlas och vad andra säger om företaget tror jag jag helt enkelt kommit på ett alternativ som kommer attrahera kunder att byta leverantör.

Har en helt ovetenskaplig undersökning av deras kunder, men genom vara aktiv på olika forum så fått veta att iallafall 3-400 av deras kunder letar efter en del saker som ingen annan erbjuder, inte ens den store "Längre"
Jag är 40-årig företagare som inte kan ett skit om just det jag söker men har företagandet, entreprenörskapet och har marknadsföringen klar. Behöver nu bara sidan.
Har suttit och tänkt i min kammare nu en längre tid, och ju mer jag tänker på det ju mer säker är jag att det skulle kunna lyckas.

Ersättning:

Detta är ett nollbudgetlösning. Det finns lite pengar men det ska inte i så fall gå till ersättningar utan till domäner, marknadsföring mm
Men som oftast när man ska starta företag så finns inga pengar utan man jobbar hårt och hoppas man lyckas att få in pengar i slutet.

Så ersättningen är att om vi kommer överens startar vi ett bolag tillsammans och delar lika på ägandet.
Så inget ideellt förslag utan vill hitta rätt personer starta ett bolag med.
Och en viktig sak! Detta ska inte bli en gratis sida utan en sida som tar bra betalt från början. I praktiken lika mycket som den store tar idag.
De ligger på idag en omsättning på 240 miljoner och jag vill iallafall ha som arbetsmål att ha 5-10 % av deras omsättning inom 2-3 år efter lansering.

Så har du ovanstående kunskaper och kanske idag arbetslös och vill komma vidare och då lika väl kan göra detta. Du kanske sugen bli företagare men inte vet riktigt vad du ska satsa.
Men viktigt att ni förstår att det hårt arbete innan det kommer igång.

Din ålder/kön/födelseland har ingen betydelse. Vill ha kunskapen.

Så skriv till mig om vad du kan och vill, helt oförsättlöst. Och se vad vi kan fixa ihop.

Mvh
Andreas Holgersson
andreas@rokita.se

Till toppen på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande
Rokita

Inlägg Skrivet: 2011-05-28 18:27      Ämne: Citera

Kan lika väl säga vilket företag som det gärller. Vill skapa ett nytt Tradera.
Detta finns redan, Budera som nog är största. Men de kommer inte vidare och efter pratat med dem så förstått att det finns en möjlighet att få till något bra. De vill inte ändra på sitt koncept, annars var det en lösning att börja samarbeta med dem.

Så nu gäller det hitta ngn som kan göra auktioner, betygsystem, måste kunna skicka ut fakturor från oss. OCH!!!! Det viktigaste. Säkerhet, vi kommer behandla personers identitet och detta kommer vara högpriotet att inte andra kan få tag i våra kunduppgifter. Och till slut en snygg design.

Hör av er om det kan vara intressant!

Till toppen på sidan
Rokita

Inlägg Skrivet: 2011-06-01 11:34      Ämne: Citera

Sitter pratar allvarligt med några. Men söker en som lite mer inriktad på kunna göra designen/grafik så den kan bli snygg.

Till toppen på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget
PHPportalen Forum Index » Ideella tjänster
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i detta forum