| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Startad av: |
Meddelande |
oakleaf
Medlem i: 1702 dagar
Status: Offline
|
Skrivet: 2009-06-17 16:49
Ämne: Enter-mellanrum i källkoden men inte på sidan
|
|
|
Hej, i mitt nyhets-visar-skript så skrivs inte enter-slag ut, dvs radbrytningarna. Men i källkoden ser man att det är radbrytningar..
tex:
meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar
meningar meningar meningar meningar meningar meningar
meningar meningar meningar
skrivs ut:
meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar meningar
Men vill att det sk askrivas ut med radbrytningarna..
jag har inga koder som vad jag vet kan begränsa det, utan det är framloopningar från databasen, typ $row['text']...
MVH |
|
|
|
| Till toppen på sidan |
|
jenka
Medlem i: 1577 dagar Från: Skogen
|
Skrivet: 2009-06-17 16:53
Ämne:
|
|
|
| nl2br($row['text']); |
|
|
_________________ Använd den talang du har. Det skulle bli väldigt tyst i skogen om bara de bästa fåglarna sjöng. // Henry van Dyke |
| Till toppen på sidan |
|
oakleaf
|
Skrivet: 2009-06-17 16:58
Ämne:
|
|
|
Hjälpte dessvärre inte : /
Kolla bifogade bilden. |
|
|
|
| Till toppen på sidan |
|
jenka
|
Skrivet: 2009-06-17 17:02
Ämne:
|
|
|
| ok, men hur kom det in i databsen? Via ett formulär? |
|
|
_________________ Använd den talang du har. Det skulle bli väldigt tyst i skogen om bara de bästa fåglarna sjöng. // Henry van Dyke |
| Till toppen på sidan |
|
oakleaf
|
Skrivet: 2009-06-17 17:03
Ämne:
|
|
|
| precis. Via FCKeditor, men har nu bytt till TINYmce, men har dock inte lagt in något mha det.. |
|
|
|
| Till toppen på sidan |
|
jenka
|
Skrivet: 2009-06-17 17:09
Ämne:
|
|
|
Detta då?
1: 2: $text = $row['text']; 3: 4: $text = str_replace("\n", "<br />", $text); 5: 6: echo $text; 7:
|
|
|
|
| Till toppen på sidan |
|
Wedge

Medlem i: 3920 dagar Från: Järfälla
|
Skrivet: 2009-06-17 17:11
Ämne:
|
|
|
Hur gjorde du då?
Om du har echo $text och får problem med det, så är det ingen lösning att skriva nl2br($text); echo $text; |
|
|
_________________ Qualitum Webbhotell | Gomoku.se | PHP6.se
Skådebröd är fullt av optisk fiber |
| Till toppen på sidan |
|
oakleaf
|
Skrivet: 2009-06-17 17:13
Ämne:
|
|
|
Fungerade inte heller.
Kanske är jag som har fel, kanske det inte finns några radbrytningar i databasen?
Hur kontrollerar man det, men än så som jag skickade bilden, eller alltså, i bilden, källkoden, så är det ju radbrytningar.. Det var så jag tänkte att man såg att det skulle skrivas ut sådanna..
Har jag fel?
wedge >
1: 2: //klassen 3: if(!empty($_text)) 4: { 5: $this->text = nl2br($_text); 6: } 7: //dokumentet 8: echo "<br />" . $post->text . "<br />"; 9:
|
EDIT:
Vet ni vad, jag har kört en strip tags på allting från databasen, så det är inte så konstigt att det inte fungerar =)
Tack !
MVH |
|
|
|
| Till toppen på sidan |
|
Wedge

Medlem i: 3920 dagar Från: Järfälla
|
Skrivet: 2009-06-17 17:22
Ämne:
|
|
|
| Syns det inga radbrytningar på sidan, men det finns radbrytning (och inga <br>) i källkoden så har du garanterat missat något nånstans. |
|
|
_________________ Qualitum Webbhotell | Gomoku.se | PHP6.se
Skådebröd är fullt av optisk fiber |
| Till toppen på sidan |
|
|