| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Startad av: |
Meddelande |
Jonny Elofsson
Medlem i: 4031 dagar Från: Skinnskatteberg
Status: Offline
|
Skrivet: 2002-05-28 16:07
Ämne: Problem med gamla webbläsare och CSS
|
|
|
Någon som vet någon bra metod för att testa sidor i olika webbläsare? Har ingen lust och installera exempelvis IE4...
Jag har problem med att visa border-bottom-color: #243B5D; border-bottom-width: 1px; border-bottom-style: solid; med IE4. Det fungerar om jag lägger in det direkt i tabellen med style="" men inte om jag lägger det i en separat CSS-fil och anropar med class="" i tabellen. Någon som har en bra idé?
Edit: Förresten det verkar som om IE4 har problem med externa CSS-filer över huvud taget. Min text vill inte heller fungera. Jag märkte detta på en dator i skolan med IE4. Om någon har möjlighet att kika på en sida med IE4 får ni gärna höra av er  |
|
|
_________________ Jonny Elofsson |
| Till toppen på sidan |
|
mikkeX
Medlem i: 4029 dagar
|
|
|
|
| Till toppen på sidan |
|
Malte

Medlem i: 4084 dagar Från: Tingsryd
|
Skrivet: 2002-05-31 13:27
Ämne:
|
|
|
Själv använder jag länkade CSS-filer och har inga som helst problem att få det att fungera i IE4.
Har du kanske style-kod i huvudet som slår ut din inlänkade CSS-kod?
Jag har än så länge möjlighet att kolla hur sidor ser ut i IE4 eftersom vi har det som standardläsare (!) på jobbet. Vi kommer dock att byta inom de närmaste veckorna. |
|
|
_________________ Funktion är vackert |
| Till toppen på sidan |
|
Jonny Elofsson
Medlem i: 4031 dagar Från: Skinnskatteberg
|
Skrivet: 2002-06-04 14:02
Ämne:
|
|
|
Sådär, då har Malte kikat på sidan i IE4 och kommit på att "understrykningar" (_) inte fungerar som namn på CSS-attribut. Till exempel så fungerar inte nedanstående kod under IE4.
| Citat: |
| .liten_text {color: #000000; font-family: arial, verdana; font-size: 10px;} | Så enkelt var det  |
|
|
_________________ Jonny Elofsson |
| Till toppen på sidan |
|
|