Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
Startad av: |
Meddelande |
JonasG
Medlem i: 5843 dagar Från: Världens ände
Status: Offline
|
Skrivet: 2004-05-15 03:03
Ämne: HTML och CSS i Wikin?
|
|
|
Jag har suttit och skrivit på en en liten text med anknytning till HTML och CSS och jag funderar på att lägga upp den på Wikin här. Sedan började jag tänka på att sidan trots allt heter PHPportalen. Frågan är helt enkelt: hör artiklar om HTML och CSS hemma på PHPportalens Wiki, eller tar det bort fokuset från PHP? Vad tycker ni som bestämmer? |
|
|
|
Till toppen på sidan |
|
Malte

Medlem i: 6184 dagar Från: Tingsryd
|
Skrivet: 2004-05-15 08:04
Ämne:
|
|
|
Även om PHPportalen är hårt inriktad på PHP så används ju PHP för att generera HTML-kod, så jag tycker gott du kan lägga upp den i Wikin.
Du kan ju också tänka på den aktivitet det ändå är i HTML/Javascript-forumet, så jag tror inte artikeln hamnar fel, och jag känner att det finns många här som behöver lite ytterligare kunskaper om HTML och CSS, det ser man bl.a. i frågorna i PHP-forumet.
Glom inte betona "ondskan" i font-taggen  |
|
|
_________________ Funktion är vackert |
Till toppen på sidan |
|
JonasG
|
Skrivet: 2004-05-15 09:57
Ämne:
|
|
|
Okej, tack för hjälpen! |
|
|
|
Till toppen på sidan |
|
JonasG
|
Skrivet: 2004-05-15 18:03
Ämne:
|
|
|
Jag har lagt upp sidan nu. Jag skapade en rubrik som heter "HTML och CSS" i "Wiki Artiklar". Titeln på artikeln är "Alternativa stilmallar". Jag hoppas att den ligger på ett bra ställe, annars går det ju att ändra. |
|
|
_________________ ”Applications programming is a race between software engineers, who strive to produce idiot-proof programs, and the Universe which strives to produce bigger idiots.” |
Till toppen på sidan |
|
demandred
Medlem i: 5804 dagar Från: Orsa/Dalarna
|
Skrivet: 2004-05-29 22:02
Ämne:
|
|
|
JonasG: Du får gärna skriva vad du har ändrat i de olika exemplena, lite mer detaljerat där. Själv har jag så lite kunskaper om CSS för att kunna skriva om det  |
|
|
_________________ Deus ex machina
http://www.hassis.com |
Till toppen på sidan |
|
JonasG
|
Skrivet: 2004-05-29 23:29
Ämne:
|
|
|
demandred skrev: |
JonasG: Du får gärna skriva vad du har ändrat i de olika exemplena, lite mer detaljerat där. Själv har jag så lite kunskaper om CSS för att kunna skriva om det |
Jo, det var tanken från början. Jag hade tänkt lägga till fetstil på förändringarna, men det verkar inte som att det är möjligt då jag använder taggen för att skriva ut kod. Jag ska nog fixa det på något sätt. |
|
|
|
Till toppen på sidan |
|
|